גרניט פורצלן משמש לריצוף וחיפוי בבית ובחצר. לאריחים כמה סיווגים עיקריים: מזוגג, מט משי, לפטו, מלוטש ואנטי סליפ. נפרט על הסוגים, בצירוף תמונות ועצות מעשיות.

גרניט פורצלן הוא סוג מודרני של אריח המתאפיין בעמידות גבוהה ומחירו סביר ביחס לחומרים כמו אבן טבעית ושיש – והוא כיום החומר הנפוץ בישראל לריצוף וחיפוי.

ניתן להשיג גרניט פורצלן בכל גוון, גודל, הדפס וציור, מבריק או מט. ניתן להשיג גם כריצוף מצויר וריצוף דמוי פרקט. כאשר משתמשים באריחי פורצלן יש לשמור על מרווח של 3 מ"מ לפחות בין אריח לאריח.
האריח הוא בעל מידות מדויקות יחסית לשאר אריחי הקרמיקה. בנוסף, אם האריח נפגם, הפגיעה לא תבלוט לעין כמו באריחי קרמיקה מזוגגים.

פירוט הסוגים:

גרניט פורצלן מזוגג

אריח המצופה בשכבה המגינה עליו מפני שחיקה וספיגה. הזיגוג מונע מחומרים שונים להיספג לגוף האריח. אריחים אלה חזקים ואיכותיים ומומלצים הן לחיפוי קיר והן לרצפה. 

גרניט פורצלן דמוי שיש מבריק   בתמונה אריח מזוגג גרניט פורצלן דמוי שיש

גרניט פורצלן מט משי 

אריח מזוגג במגע עדין. האריח נקרא גם אריח בגימור סאטן. יתרון גדול של אריחים מסוג זה הוא שהם לא צוברים לכלוך לעומת אריחים מחוספסים יותר.

ריצוף לבית דוגמאות

 גרניט פורצלן לפטו

אריח מזוגג העובר תהליך ליטוש עדין ובסופו מקבל מראה מבריק עדין ושומר על זיגוג למניעת ספיגה. לתמונות נוספות – ריצוף לפטו דוגמאות.

ריצוף לפטו דוגמאות

גרניט פורצלן מלוטש  

אריח שעבר ליטוש והפך למבריק. לא מתאים למקומות חיצוניים בשל חלקלקות יותר גבוהה. אריחים אלה מגיעים ללא זיגוג, לכן יש להשגיח מפני ספיגה יתר על המידה. 

גרניט פורצלן אנטי-סליפ 

סוגי ריצוף מחוספסים בתקן R10 ,R11 או R12. בסביבת ריצוף לבית אריחים אלה מיועדים למשטחים שיכולים להיות רטובים כגון ריצוף לאמבטיה ולמקלחת. האריחים מיועדים גם לריצוף חוץ למשל על יד הבריכה ואפילו בתעשייה. אריחים אלה מגיעים במבחר גדול של גדלים ועיצובים. 

ריצוף לחצר

כמה עצות לפני העבודה..

  •  מה מחכה לכם באולמות התצוגה? מבחר סוגי גרניט פורצלן אשר גדל משנה לשנה. אם בשנים עברו אריחים מרובעים וקטנים היוו סטנדרט, הרי שהיום התווספו אריחים גדולים בצורות שונות ומגוונות.
  •  מומלץ לקבל המלצות על רצף מיומן, לבקש כמה הצעות מחיר מבעלי מקצוע שונים ולסקור את השוק כמה שאפשר. גם אם השקעתם באריח איכותי ויקר, בעל מקצוע לא מקצועי יכול לקלקל את המראה הסופי.
  •  בעת היישום מומלץ לשמור על מרווח בין האריחים ולא להצמידם. לעיתים קרובות משטח הדבקה לא ישר או תזוזות טבעיות של האדמה יכולים לגרום לפיצוצים בקצוות האריחים במידה והאריחים צמודים. 
  • מומלץ לקנות מעט יותר מהכמות הנדרשת. יש לקחת בחשבון חיתוכים, שבר אריחים בעת העבודה או בעתיד, ותוספת עבור חיתוך פאנלים. 

כניסה לקטגוריות: ריצוף לבית ריצוף לחצר קרמיקה דמוי עץ ריצוף מצויר גרניט פורצלן דמוי שיש מבריק ריצוף לאמבטיה ולמקלחת.

נשמח לעמוד לרשותכם לשאלות נוספות 03-9410924 או וואטסאפ 058-7100325.

מאמרים נוספים

ארונות אמבטיה בהתאמה אישית