מהי ניאגרה סמויה?

עוד לפני שנבדוק איזה ניאגרה סמויה מומלצת יותר גרואה או גבריט, מהו בכלל אותו מיכל הדחה סמוי? ואילו סוגי ניאגרה סמויה קיימים?
בהמשך נבדוק מיכלי הדחה סמויים של חברות מובילות נוספות.

מהו מיכל הדחה סמוי ? כמו המיכל הדחה המוכר אשר יכול להיות עשוי מפלסטיק או חרס – גם ניאגרה סמויה פועלת למטרה דומה ובאופן די דומה. תפקידה הקלאסי נשאר זהה – הזרמת כמות גדולה של מים (לרוב 3/6 ליטר לפי החוק כיום), בבת אחת על מנת לנקות את האסלה לתוך הצנרת. 

בתוך כל ניאגרה כל שהיא ישנם 2 מנגנונים. ראשון הוא מנגנון ההדחה שתפקידו להדיח את המים ברגע הלחיצה על כפתור ההדחה. מנגנון שני הוא מנגנון המצוף שגורם למילוי המיכל מחדש במים מבלי להציפו.

הניאגרות סמויות מתחלקות למיכלים פנאומטיים ומיכלים מכניים. המנגנונים במיכלים פנאומטיים עובדים על עקרון לחץ אוויר והמנגנונים במיכלים מכאניים עובדים על כבל פנימי.

טיפול בתקלות –

האמינות של המיכל הדחה סמוי נחשבת גבוהה מאוד, ולרוב התקלות מטופלות דרך פתח הלחצן ניאגרה סמויה ואין צורך ב"שבירת קירות" או הסרת אריחים לכל בעיה במיכל. תקלות ינבעו בעיקר בשל התקנה לא נכונה, מוצרים או חלקי חילוף באיכות נמוכה ותקלות קלות כגון שחיקה של הגומיות והצטברות אבנית.

ניאגרה סמויה מומלצת - תיקון

סוגי ניאגרה סמויה

סוגי ניאגרה סמויה בהתאם למרחב הקיים ולקירות בחדר האמבטיה השירותים. לכל החברות הגדולות תמהיל מוצרים זה.

  • מיכל הדחה סמוי לקיר בלוקים – במידה והקירות החיצוניים בחדר עשויים בלוקים נתקין ניאגרה סמויה לקיר בלוקים שתתחבר בתליה או בעזרת רגליים.
  • מיכל הדחה סמוי לקיר גבס – במידה והקיר האחורי עשוי גבס, או אם מדובר בקיר ישן ולא יציב, ניתן להרכיב ניאגרה סמויה לקיר גבס. למיכל זה מסגרת מתכת מחוזקת ליציבות וחיזוק המיכל לקיר לשימוש בטוח.
  • מיכל הדחה סמוי דק – ניאגרה סמויה דקה שיכולה להתאים לקיר בלוקים או לקיר גבס. פתרון למרחב מצומצם בחדר האמבטיה או בחדר השירותים, או אם רוצים להתקין את המיכל בתוך קיר צר מסיבות עיצוביות.
  • מיכל הדחה סמוי נמוך – לדוגמא במידה ומעל האסלה ממוקם חלון נמוך – אז ניתן להתקין ניאגרה סמויה נמוכה. המיכל הנמוך מעט רחב יותר ולעיתים עבה יותר. ניתן להתקין לחצן הפעלה עליון או חזית (תלוי בדגם).

ניאגרה סמויה נמוכה ניאגרה סמויה נמוכה

השוק בישראל

כמו באירופה ובעולם המערבי, גם בישראל השימוש בשילוב של אסלה תלויה יחד עם הניאגרה סמויה הפך יותר ויותר נפוץ עם השנים.
בשנים הראשונות השימוש היה במקומות ציבוריים כמו בתי מלון ומסעדות ורק לאחר מכן במגזר הפרטי. כיום המגמה עדין בצמיחה אבל השילוב של ניאגרה סמויה ואסלה תלויה כבר הפכו לדומיננטיים בשוק.

בישראל חברת גרואה תוצרת גרמניה מובילה את השוק, כשאחריה גבריט תוצרת שוויץ.

ניאגרה סמויה גרואה

גרואה GROHE היא חברה יצרנית מגרמניה, קיימת כעסק משפחתי מ1911. כיום שייכת לקבוצת LIXIL העולמית. חטיבת גרואה מעסיקה למעלה מ6000 עובדים. החברה ציבורית ונסחרת בבורסה בטוקיו.

גרואה

ניאגרה סמויה גרואה משווקת לאזור המזרח התיכון כבר מאמצע שנות השמונים וכיום גרואה מובילה את שוק המיכלים סמויים בישראל. אורגל היא כיום היבואנית הרשמית של גרואה לישראל.

לחצן – 

לחצנים אובלים ומרובעים בגוונים: ניקל מבריק, כרום מט, שחור מט, לבן, זהב וזהב-אדום. את הלחצנים ניתן להתקין בצורה אנכית (עומד) או מאוזנת (שוכב).

דוגמאות – 

ניאגרה סמויה גבריט

גבריט GEBERIT היא חברה יצרנית הממוקמת בשוויץ והיא בין המובילות באירופה בתחומה. היא הוקמה כעסק משפחתי בתחילת המאה הקודמת. ההתפתחות של הארגון נעצרה במלחמת העולם השניה, אך לאחר המלחמה היא השתקמה והתרחבה תוך כדי רכישות של עוד ועוד חברות ברחבי אירופה.

גבריט לוגו אסלה ניאגרה סמויה

גבריט ידועה באסטרטגיה של הכשרה מאסיבית לבעלי מקצוע ומקבלי החלטות בעזרת מרכזי הדרכה והשתלמויות למוצריה. בישראל ניאגרה סמויה גבריט מיובאת על ידי חברת דיאור.

לחצן – 

לחצנים בעיצובי עיגולים ומרובעים, בעיצובים שונים בהתאם לסדרות, בגוונים שונים כגון: ניקל מבריק, כרום מט, שחור מט, לבן, זהב, רוז גולד, בטון ועוד. 

דוגמאות – 

אז איזה ניאגרה סמויה מומלצת ?

כדי להחליט על ניאגרה סמויה מומלצת ניתן להסתכל על כמה פרמטרים כגון מחיר, עיצוב לחצן הפעלה, אחריות ושירות, ניסיון מוכח ועוד.

מחיר –

כשמסתכלים על סוגי ניאגרה סמויה של החברות ומחיריהן, בשקלול מחיר הלחצן הזול, ובהתחשב בתחרות, יש הבדלים קטנים בין החברות. בדגמים הבסיסיים לקיר גבס ולקיר בלוקים ההבדלים קטנים מאוד. לדגמים האחרים ההבדלים מעט גדלים – וכל פעם חברה אחרת תציע שילוב זול יותר. יש לזכור שהחברות מציעות סדרות שונות וחלק מהלקוחות לא מסתפקים בלחצן הבסיסי. 

לחצן ניאגרה סמויה –

מבחינת עיצוב, מה שנראה לעין במוצר הוא כמובן פאנל הלחצן. לגרואה מספר העיצובים הכולל הנמוך ביותר, אבל חשוב להדגיש שעדיין מספר העיצובים והגוונים שניתן להתאים לניאגרה ספציפית תלוי בסדרה שרוכשים, ומהבחינה הזאת לאף מתחרה אין יתרון גדול.

מבחינת מראה וטעם – אין כמו מראית עין. 

 אחריות, שירות וניסיון – 

לכל החברות תו תקן ישראלי. אין מחסור חלקים לאף אחת מהחברות, ויש התחייבות לחלקים שנים קדימה.

אחריות  – 7 שנים לגרואה. 10 שנים לגבריט.

ניסיון – לכל אחת מהחברות יש מוצרים בעלי ותק וניסיון מוכח. גרואה וגבריט הם מותגים אירופאים גדולים וחזקים.

שירות – משווקי ניאגרות סמויות גרואה וגבריט השקיעו רבות בשירות. תקלות הן נדירות באופן יחסי. הסיכויים "ליפול" במקרה החריג הם שווים.  

לסיכום – 

בהשוואה ביניהן, הפער באיכות בין המיכל הדחה סמוי של גבריט וגרואה כמעט לא קיים, אלא אולי רק כדימוי והבדלים בלחצן ובמחירים של סוגי ניאגרות סמויות מאוד מסוימות. ביקורות באירופה מאוששות זאת גם כן. 

מיכלי הדחה סמויים של חברות אירופאיות מוכרות כמו השניים שהזכרנו כאן הם מוצרים איכותיים ויכולות לעבור שנים רבות מאוד ללא תקלות. תקלות ברוב המכריע של המקרים מטופלות בקלות ובמהירות. עדיין נמליץ לרכוש חלקים מקוריים מיבואן רשמי ולטפל על ידי טכנאים מוסמכים. כמו כן נמליץ לא להסתכן בחסכון של מאות בודדות של שקלים לטובת מוצרים פחות איכותיים.
רכישה שלא מיבואן רשמי יכולה לפגוע באחריות וגם תוכלו לקבל מוצר שגוי. 

בואו נעבור לניאגרות נוספות המשווקות בישראל.

ניאגרות סמויות מומלצות נוספות

ניאגרה סמויה Villeroy&boch

חברת villeroy & boch (וילרוי בוש) היא חברה גרמנית וקיימת מ1784 ונחשבת כיום כמותג בין לאומי משמעותי. בין השאר מומחית בייצור כלי חרס בכלל וקרמיקה ופורצלן בפרט וכן אביזרי איכות לחדרי האמבטיה והשירותים. החברה משווקת בכל העולם, מעוטרת פרסים רבים ומייצרת מוצרים חדשניים, איכותיים, חזקים ומעוצבים, בעלי אחריות ארוכת טווח. לחברה גם ניאגרה סמויה מומלצת. 

villeroy & boch מוצרים לחדר האמבטיה והשירותים גרמניה

לחצן – 

לניאגרה סמויה וילרוי בוש גרמניה לחצן מעוצב –

עיצובים שונים בגוונים שונים, כגון: ניקל, לבן, אפור, שחור ועוד. גם כפלסטיק מדוקק וגם כזכוכית. 

דוגמאות – 

ניאגרה סמויה JOMO

מותג JOMO (ג'ומו) מיוצר בגרמניה על ידי חברת WERIT הקיימת מעל 120 שנים. החברה מייצרת את הניאגרה כולה בגרמניה. בישראל חברת LAKES מייבאת את מיכלי JOMO.

ניאגרה JOMO פחות נפוצה משלושת הניאגרות הגרמניות האחרות שציינו כאן, אך היא מציעה מבחר לחצנים רחב, אחריות ארוכה וגם מחיר תחרותי יותר לדגמים מסוימים.

לחצן ניאגרה סמויה JOMO לוגו

לחצן – 
לניאגרה סמויה JOMO לחצני פלסטיק וזכוכית בגוונים רבים.

דוגמאות – 

לחצן ניאגרה סמויה זכוכית JOMO

ניאגרה סמויה פלסאון

פלסאון PLASSON היא חברה יצרנית שהוקמה בתחילת שנות ה60 בישראל על ידי קיבוץ מעגן מיכאל. כיום פלסאון היא חברה ציבורית ששייכת ברובה לקיבוץ ובחלקה לציבור. היא מעסיקה למעלה מ1000 עובדים בישראל ובעולם. היא משווקת לישראל ולמדינות נוספות בעולם.  

ניאגרה פלסאון לוגו

פלסאון ידועה בניאגרה פלסאון עשויה פלסטיק הקלאסית האמינה שלה שקיימת עשרות שנים. בתחילת שנות ה2000 התחילה חברת פלסאון בייבוא ושיווק של סוגי ניאגרה סמויה איכותית מאירופה, כאשר תמהיל המוצרים הלך וגדל. 

לחצן – 

לניאגרה סמויה פלסאון לחצן מעוצב –

עיצובים שונים בהתאם לסדרות, בגוונים שונים, כגון: ניקל מבריק, כרום מט, שחור, לבן, פליז, ברונזה ועוד. 

דוגמאות – 

אנו עוסקים בשרון קרמיקה מ1985 בייבוא ושיווק מוצרים לעיצוב הבית. אנו משווקים מיכלי הדחה מהחברות האיכותיות והמובילות בענף. לכניסה לקטגוריית מיכל הדחה סמוי וניאגרה סמויה.

עוד לא בטוחים במעבר לאסלה תלויה? לכניסה לקטגוריות אסלות מונובלוק מעוצבות או קטגוריית אסלה רגילה.

לכל שאלה וייעוץ נשמח לעזור בטלפון 03-9410924 או וואטסאפ שירות לקוחות 058-7100325.

מאמרים נוספים

ארונות אמבטיה בהתאמה אישית